SCERT class 7 Assamese Chapter 15 গড়গাঁও free study material and class notes available here for free. So, if you are looking for class 7 Assamese text book questions-answers (সপ্তম শ্ৰেণী অসমীয়া বিষয়ৰ প্ৰশ্ন উত্তৰ), this is the right place for you. Let’s start the activities.
Class 7 Assamese Chapter 15
Apart from SCERT Assam, we also provide CBSE, NCERT, SEBA, AHSEC free study material here. Now lets have a look at the class 7 Assamese chapter 15 ( পাঠ ১৫ গড়গাঁও) solutions.
গড়গাঁও
পাঠ ১৫
ক- পাঠভিত্তিক ক্ৰিয়া
ক্ৰিয়া-কলাপ
প্ৰশ্ন ১ ৷ কবিতাটো শুদ্ধ উচ্চাৰণেৰে পঢ়া ৷
উত্তৰ— ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলে নিজে কৰা ৷
প্ৰশ্ন ২ ৷ ছন্দ, লয় ৰক্ষা কৰি কবিতাটো আবৃত্তি কৰা ৷
উত্তৰ— ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলে নিজে কৰা ৷
প্ৰশ্ন ৩ ৷ তলৰ দফাটো শুদ্ধ উচ্চাৰণেৰে পঢ়া ৷
ধোদৰ আলি— আহোম স্বৰ্গদেউ গদাধৰ সিংহৰ নিৰ্দেশত নিৰ্মিত এটা আলি ৷ এই আলিটো বৰ্তমানেও আছে ৷ আলিটোৰ এমূৰে আছে বৰ্তমানৰ ডিব্ৰুগড় জিলাৰ নামৰূপ আৰু আনটো মূৰে আছে বৰ্তমানৰ গোলাঘাট জিলাৰ কমাৰবন্ধা ৷ আলিটো দীঘলে প্ৰায় ২১০ কিল’মিটাৰ ৷ এই আলিটো স্বৰ্গদেউৱে কাম-কাজ নকৰি শুই বহি থকা এচাম ধোদক বাধ্যতামূলকভাৱে নিয়োগ কৰি নিৰ্মাণ কৰাইছিল ৷ সেয়েহে সেই আলিটোৰ নাম ধোদৰ আলি হ’ল ৷
প্ৰশ্ন ৪ ৷ উত্তৰ দিয়া
(ক) গড়গাঁও কবিতাটি কোনে ৰচনা কৰিছে ?
উত্তৰ— ‘গড়গাঁও’ কবিতাটি বিনন্দচন্দ্ৰ বৰুৱাই ৰচনা কৰিছিল ৷
(খ) গড়গাঁও কবিতাটিৰ ৰচকজনক কি কবি বুলি জনা যায় ?
উত্তৰ— ‘গড়গাঁও’ কবিতাটিৰ ৰচকজনক ‘ধ্বনি কবি’ বুলি জনা যায় ৷
(গ) মাৰ-নাও বুলিলে কি বুজা ?
উত্তৰ— মাৰ–নাও বুলিলে যােৰ নাও বুলি বুজো ৷
(ঘ) কবিতাটিত বৰ্ণনা কৰা মতে ৰজাৰ আদেশত হোৱা কেইটামান কামৰ উল্লেখ কৰা ৷
উত্তৰ— কবিতাটিত বৰ্ণনা কৰা মতে ৰজাৰ আদেশত হোৱা কেইটামান কাম হ’ল- বিলত নগৰ সজা, নগৰত নৈ বোৱা, ধােদে ৰাজ আলি বন্ধা, হাঁহ কণীৰে দেও ইটাৰে কাৰেংঘৰ বন্ধা, গড় বন্ধা, বঠা নাথাকিলেও হাতেৰে বৰনাও চলোৱা ৷
(ঙ) গড়গাঁৱৰ কথা শুনি তল যাওঁ বুলি কবিয়ে কিয় কৈছে ?
উত্তৰ— আহোম স্বৰ্গদেউ সকলৰ ঐতিহ্যৰ চানেকি গড়গাঁও ৷ গড়গাঁৱৰ কথা শুনিলে কবি অভিভূত হৈ পৰে ৷ প্ৰজাসকলে স্বৰ্গদেউৰ ইচ্ছামতে যি প্ৰয়োজন তাকেই কৰিব পৰা সামৰ্থৰ বাবে গড়গাঁৱৰ প্ৰতি কবি আৱেগ প্ৰৱণ হৈ সেই ঐতিহ্যৰ কথা শুনি তল যোৱাৰ কথা ভাবিছে ৷
প্ৰশ্ন ৫ ৷ চমু উত্তৰ দিয়া ৷
(ক) ‘দিখৌৰ সোঁতত যোৱা, ভটীয়নী বল পোৱা, উভতিব খোজে মাৰ-নাও’ ৷
— মাৰ নাও উভতিব খোজাৰ কাৰণ কি ?
উত্তৰ— গড়গাঁৱৰ কীর্তি আৰু ৰূপ সৌন্দর্য চাবলৈকেই ভটীয়নী সোঁতত জোৰেৰে গৈ থকা মাৰ নাওবােৰাে উভতি আহিব খােজে ।
(খ) ‘ওলট্-পালট্ দেশ, কথাৰে নহয় শেষ, কটাৰীৰো ডাবে তাৰ কাটে’ বুলি কবিয়ে কি বুজাব খুজিছে ?
উত্তৰ— আহােম ৰজাসকলৰ প্ৰচেষ্টাত দেশখনে আজি এক ৰূপ, কালি এক ৰূপ লৈছিল আৰু ইয়াৰ কীর্তি-কাহিনী কৈ শেষ কৰিব নােৱাৰা ধৰণৰ আছিল ৷ ইয়াৰ মানুহৰ কাৰণে সকলাে কামেই কৰাটো সম্ভৱ আছিল, আনকি তেওঁলোকে বনোৱা কটাৰীৰ ডাৱে তাৰ কটাটোও সম্ভৱ আছিল ৷
(গ) ‘নাই দিন, নাই ৰাতি, নাই পানী, নাই মাটি, আদেশ মাথোন হয় ‘সাজ’
— কবিতাফাকিত থকা ‘সাজ’ শব্দই কি বুজাইছে ?
উত্তৰ— কবিতাফাকিত থকা ‘সাজ’ শব্দই প্ৰজাই ৰজাৰ আদেশ পালন কৰা বুজাইছে ৷ ৰজাৰ আদেশত প্ৰজাই দিন-ৰাতিৰ চিন্তা নকৰাকৈ, খোৱা-শোৱাৰ কথা চিন্তা নকৰাকৈ ৰজাৰ নিৰ্দেশ পালন কৰিবলৈ ব্যাকুল হৈ পৰে ৷
(ঘ) অহা যোৱা নাই তাত শেষ;
জনে জনে ভিন ভিন বেশ ৷
— এই কথাফাকিৰ মাজেৰে কবিয়ে কি বুজাব বিচাৰিছে ?
উত্তৰ— গড়গাঁৱৰ কীর্তি কাহিনী আৰু মনােৰম ৰূপ দৃশ্য চাবলৈ নানানধৰণৰ বেশ ভুষাৰে অনবৰত মানুহ তালৈ অহা–যােৱা কৰি থাকে ৷ মানুহৰ সোঁতৰ অন্ত নপৰে ৷
প্ৰশ্ন ৬ ৷ কবিতাটোৰ মূল কথাখিনি গদ্যত প্ৰকাশ কৰা ৷
উত্তৰ— গড়গাঁৱৰ অতীত কীর্তি আৰু গৌৰৱময় ঐতিহ্য আছে ৷ এই কীর্তি আৰু ঐতিহ্যই ‘গড়গাঁও’ কবিতাটিত প্রকাশ পাইছে ৷
গড়গাঁৱৰ কীর্তি-কাহিনী আৰু গৌৰৱৰ কথা শুনি দিখৌৰ সোঁতত তীব্র বেগেৰে ভটিয়াই যােৱা মাৰ-নাওবােৰো গড়গাঁওখনে এবাৰ চাবলৈ উভতি আহিব খােজে ৷ ইয়াত শত্রু–মিত্ৰৰ, ভেদাভেদৰ কোনাে চিন নাই ৷ বাঘে গৰুৱে শান্তিৰে একে ঘাটে পানী খােৱাৰ দৰে শত্রু–মিত্র সকলাে মিলা–প্ৰীতিৰে থাকি কাম কৰি আছে ৷ ইয়াৰ মানুহবােৰ সদায় স্বাধীনচিতীয়া , শিৰ সদায় উচ্চ ৷ তাকে দেখি বিদেশীয়ে আচৰিত হয় ৷ গড়গাঁৱৰ কীর্তি–কাহিনী আৰু গৌৰৱৰ কথা কৈ শেষ কৰিব নােৱাৰি ৷ ইয়াত সৌন্দর্য আৰু কীৰ্তিবােৰ চাবলৈ অহৰহ মানুহ আহিয়েই আছে, গৈয়েই আছে ৷
এই দেশত কাম নকৰা, কাম নোহোৱা লোকৰ নামেই নাই ৷ কাম নকৰা লোকক কাপুৰুষ বুলি গণ্য কৰা হয় ৷ ইয়াৰ প্ৰজাসকলে বিলক নগৰ কৰিব পাৰে, নগৰেদি নৈ বোৱাই নিব পাৰে আৰু ধোদসকলেও ৰাজ আলি বান্ধিব পাৰে ৷ লানি নিছিগা বনুৱাই হাঁহকণীৰ আঠাৰে চটা চটা ইটাৰে কাৰেং আদি নির্মাণ কৰিব পাৰে ৷ মানুহবােৰৰ গাত অপাৰ শক্তি ৷ বঠা নহ’লেও হাতেৰেই নাও বায়, অস্ত্র নহ’লেও দাঁতেৰেই অস্ত্ৰৰ কাম কৰে ৷ গড়গঞাৰ প্ৰতাপ দেখিলে আজিও কবিৰ বুকু ভয়তে কপি উঠে ৷
কবি বিনন্দ্ৰ চন্দ্ৰ বৰুৱাদেৱে গড়গাৱৰ ঐতিহ্য, প্ৰজাৰ দেশপ্ৰেম, স্বৰ্গদেউৰ সুশাসনৰ লগতে শৃংখলাবদ্ধ সমাজ ব্যৱস্হাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰিছে ৷
SL. No. | Contents (Class 7 Assamese) |
পাঠ-1 | তেজৰে কমলাপতি |
পাঠ-2 | কালিকা লগা পাট-কাপোৰ |
পাঠ-3 | পণ্ডিত আনন্দৰাম বৰুৱা |
পাঠ-4 | জনমভূমি |
পাঠ-5 | বিজ্ঞান আৰু আমাৰ মানসিকতা |
পাঠ-6 | নোকোৱাৰ পৰিণাম |
পাঠ-7 | জতুৱাৰ জঁট |
পাঠ-8 | মিছাইল মানৱ |
পাঠ-9 | অসম |
পাঠ-10 | প্ৰত্যাহ্বান |
পাঠ-11 | গছ ভালপোৱা ককাৰ খং |
পাঠ-12 | নামৰ বেবেৰিবাং |
পাঠ-13 | প্ৰাকৃতিক দুৰ্যোগ |
পাঠ-14 | বিদ্যা |
পাঠ-15 | গড়গাঁও |
প্ৰশ্ন ৭ ৷ তলৰ দফাত থকা খালী ঠাই পূৰ কৰা ৷
(ক) বিদেশীৰ চকু থিৰ, —— ওখ শিৰ,
—— মানুহৰ দেশ;
উজুটিত ভাগে ——, কোঢ়ালত হৰে মাত,
অহা-যোৱা নাই —— শেষ;
জনে জনে —— বেশ ৷
উত্তৰ— বিদেশীৰ চকু থিৰ, স্বদেশীৰ ওখ শিৰ,
দেও-লগা মানুহৰ দেশ;
উজুটিত ভাগে দাঁত, কোঢ়ালত হৰে মাত,
অহা-যোৱা নাই তাত শেষ;
জনে জনে ভিন্ ভিন্ বেশ ৷
(খ) সকলোৰে আছে ——, নোহোৱাৰ নাই নাম,
—— সদা পায় লাজ;
নাই দিন, নাই ——, নাই পানী, —— মাটি,
আদেশ —— হয় ‘সাজ’
ইচ্ছা —— স্বৰ্গমহাৰাজ ৷
উত্তৰ— সকলোৰে আছে কাম, নোহোৱাৰ নাই নাম,
কাপুৰুষে সদা পায় লাজ;
নাই দিন, নাই ৰাতি, নাই পানী, নাই মাটি,
আদেশ মাথোন হয় ‘সাজ’
ইচ্ছা যেনে স্বৰ্গমহাৰাজ ৷
প্ৰশ্ন ৮ ৷ পাঠৰ পৰা অন্ত্যধ্বনিৰ মিল থকা শব্দবোৰ লিখা ৷
উত্তৰ— পাঠত থকা অন্ত্যধ্বনিৰ মিল থকা শব্দবােৰ –
উদাহৰণ— দেশ ——— বেশ
গড়গাঁও | তল যাওঁ, মাৰ-নাও |
শেষ | দেশ, বেশ |
কাটে | খালে, ঘাটে |
ঘাটে | বাটে |
লাজ | সাজ |
কাম | নাম |
ৰাতি | মাটি |
ফালি | মাটি |
হয় | বয় |
দাঁত | তাত |
প্ৰশ্ন ৯ ৷ ‘ক’ অংশত দিয়া শব্দবোৰ ‘খ’ অংশৰ অৰ্থৰ লগত মিলোৱা ৷
‘ক’ অংশ | ‘খ’ অংশ |
ভটীয়নী | শক্তিপোৱা |
বল পোৱা | তল ওপৰ হোৱা বা কৰা |
মাৰ-নাও | বহুলোকে একেলগে কৰা হাই-উৰুমি |
ওলট্-পালট্ | নিৰ্মাণ কৰা, প্ৰস্তুত কৰা |
বিদেশী | নৈৰ ভাটি বা নামনিলৈ বৈ থকা |
শিৰ | পৰদেশৰ, যিটো নিজৰ দেশৰ নহয় |
কোঢ়াল | এলেহুৱা, বন বাৰী নকৰি বহি থকা মানুহ |
সাজ | এখনৰ দাঁতিত আন এখন বান্ধি লোৱা যোৰা-নাও |
ধোদ | মূৰ |
উত্তৰ—
‘ক’ অংশ | ‘খ’ অংশ |
ভটীয়নী | নৈৰ ভাটি বা নামনিলৈ বৈ থকা |
বল পোৱা | শক্তিপোৱা |
মাৰ-নাও | এখনৰ দাঁতিত আন এখন বান্ধি লোৱা যোৰা-নাও |
ওলট্-পালট্ | তল ওপৰ হোৱা বা কৰা |
বিদেশী | পৰদেশৰ, যিটো নিজৰ দেশৰ নহয় |
শিৰ | মূৰ |
কোঢ়াল | বহুলোকে একেলগে কৰা হাই-উৰুমি |
সাজ | নিৰ্মাণ কৰা, প্ৰস্তুত কৰা |
ধোদ | এলেহুৱা, বন বাৰী নকৰি বহি থকা মানুহ |
খ — ভাষা অধ্যয়ন (ব্যাৱহাৰিক ব্যাকৰণ)
প্ৰশ্ন ১০ ৷ উদাহৰণটোৰ দৰে বিশেষ্যৰ পৰা বিশেষণ পদলৈ নিয়া—
উত্তৰ—
বিশেষ্য | বিশেষণ |
বিদেশ | বিদেশী |
স্বদেশ | স্বদেশী |
দেশ | দেশী |
পৰদেশ | পৰদেশী |
সুখ | সুখী |
কপাহ | কপাহী |
আকাশ | আকাশী |
গোলাপ | গোলাপী |
বাদাম | বাদামী |
দুখ | দুখী |
প্ৰশ্ন ১১ ৷ বাক্য ৰচনা কৰা ৷
বাৰ (সপ্তাহৰ বাৰ) পাৰ (নদীৰ পাৰ) টকা (টকা-পইচা)
বাৰ (অ) (সংখ্যা) পাৰ (অ) (চৰাই) টকা (বাঁহৰ এবিধ বাদ্য)
উত্তৰ—
বাৰ → এসপ্তাহত সাত বাৰ থাকে ৷
পাৰ → বাৰিষাৰ বানপানীয়ে প্ৰতিবছৰে দিচাং নৈৰ পাৰ খহায় ৷
টকা → মানুহ টকা পইছাৰ অবিহনেও সুখী হ’ব পাৰে ৷
বাৰ → এবছৰত বাৰ মাহ থাকে ৷
পাৰ → পাৰ এবিধ পোহনীয়া চৰাই ৷
টকা → টকা বাঁহেৰে নিৰ্মিত এবিধ সৰল বাদ্য ৷
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});